Hoe we

Zijn begonnen

CFX Squad werd opgericht in het begin van 2010, toen oprichter Maarten Nauw zijn 3D animatie-carrière startte als een onafhankelijke freelancer met zijn schoolvriend Randy.

Met een al indrukwekkend portfolio kregen Maarten en Randy snel hun eerste grote klanten, werkend voor nationale televisie en online clients. Na enkele jaren was Randy op zoek naar een nieuwe uitdaging en gingen Maarten en Randy allebei hun eigen weg. Maarten bleef werken aan zijn bedrijf CFX, en kort nadat Randy vertrok studeerde broer Thomas Nauw af aan een van de beste filmcolleges in het land. Thomas voegde zich als vennoot bij zijn broer in het bedrijf en voerde de integratie van video productie binnen CFX Squad in. Binnen een paar maanden werd CFX Squad een bekend en veel gevraagd bedrijf voor 3D-animatie / visualisatie, aftermovies, bedrijfsfilms, zakelijke video en visuele effecten. Met een extreme drang om visueelverbluffende korte films te maken, bleven ze werken aan hun YouTube-kanaal, met samenwerkingen met internationale YouTubers met meer dan 500.000 views per week. Na het maken van video’s van het guerrillamarketing type werd CFX Squad getoond op grote nieuws outlets zoals CNN, de Telegraph en een scala  aan andere grote nieuwsbedrijven en websites. CFX Squad bewezen te weten hoe ze een video konden maken die een groot publiek trok, waardoor nog meer klanten met de jonge getalenteerde crew wilden gaan werken.

Omdat hun bedrijf gestaag groeide, hadden ze iemand nodig die het bedrijf nog sterker kon maken. Bij toeval ontmoette Thomas Leroy ter Braak. Na het bespreken van de strategie wisten Thomas en Leroy dat ze moesten samenwerken. Na Leroy en Maarten formeel te hebben geïntroduceerd, werd Leroy de nieuwe partner binnen CFX Squad. Leroy was een freelance video-editor vanaf het begin, maar bracht ook het marketing- en creatieve aspect naar het bedrijf wat resulteerde in CFX-productie van videocampagnes met multinationals als Trust en Ubisoft, maar ook op nationaal niveau, waardoor CFX Squad de creativiteit en cinematografische kunst weer terugbracht naar onder andere bedrijfsvideo’s.

Na enkele jaren te hebben opgebouwd aan een betrouwbaar en talentvol productiehuis in online content, breidde CFX Squad zich uit naar het aansturen van nieuw influencer-talent van vandaag. Met makers/influencers in hun team heeft CFX Squad de kracht om de beste talenten te koppelen aan de beste merken en verder te bouwen op hun tot nu toe succesvolle fundering.

141 projecten

Zijn vorig jaar met succes afgelopen. We willen dit jaar dit verdubbelen met jouw hulp!

We brengen uw strategie-ideeën in beweging. Ontwikkelen van online contentstrategieën, werken aan de nieuwste blockbusters, infographics, 2D- en 3D-animatie, korte films, website- en app-ontwikkeling, talentmanagement; we doen het allemaal.